Hemligheter, det har vi för alla.

Jag kom underfund med igår, att alla har vi hemligheter som ingen vet.
Man kanske tror att man vet allt om någon, för den säger "du vet allt om mig, jag litar på dig".
Det är lögn, ännu en lögn.
Alla har vi en hemlighet, som vi inte berättat. Vi vet inte allt om varann.
Vi kommer aldrig göra det heller.
Men sen kan de finnas orsaker till att vi inte berättar allt heller,
och de är från person till person.
Själv har jag hemligheter för att skydda er,
jag har haft de under hela mitt liv, men de har bleve värre
dom två senaste åren. Men de är enbart för att inte såra personer,
jag vill ju bara skydda dom.
Hemligheterna jag har haft för dig, kommer du aldrig få veta.
Och lika bra är det.
"Två stycken kan hålla en hemlighet, om den ena är död"
Jag har kört på den länge, och håller därför allt för mig själv.
Det är bäst så.
Förlåt, för det jag har undanhållit. Men jag tänker på ditt bästa.

Någon gång kommer jag lösa det här,
men jag kommer ändå aldrig säga vad.
Det är min hemlighet,
bara min, så som du har din.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback