Du kommer alltid bli påmind, om personen du en gång var ..

Vet du om att det är dig alla snackar om? Alla vet vem du är, alla tror att dom vet vem du är. Och det spelar ingen roll vad du gör eller inte gör, folk snackar ändå.
Jag trodde först att det handlade om att man är tjej. Är man tjej och man ger kille en kram någon gång offentligt så får man höra sen; "Vem var de du stog o strulade med då?". Men är man kille och man går och håller på o strular med massa tjejer under en o samma kväll. Då sägs ingenting.
Jag har varit i den situationen, och det var då jag insåg att det spelar ingen roll om man är kille eller tjej, det handlar om vem man är, vem man är som person, vad man har för förflutet.
Har du haft ett dåligt förflutet som du helst vill lägga bakom dig, så kan du ju glömma det.
Det spelar ingen roll hur mycket du förändras, för andra är du fortfarande samma person som du var i ditt förflutna.

Hur mycket du än förändras så kommer du alltid bli påmind om personen du en gång var. Ryktena kanske försvinner, men det kommer ändå nya, varje dag ..

Kommentarer
Postat av: Vis av erfarenhet

"Straighten upp littel soldier", glädjs åt att du har förmånen att kunna visa känslor och ge och ta närhet från andra.

Jag ser med stor aktning på de människor som rett upp sitt liv. Dessa skall man lyssna på och ta tillvara på den erfarenhet de samlat på sig.

Jag hävdar för min egen del att gjort är gjort och det skall man stå rakryggad för. "Ryggsäcken" man bär med sig skall inte ses som en börda, öppna den och plocka ut erfarenheterna för att hjälpa dig själv men inte minst andra. Den som ger får tillbaka.

Se det som en uppgift i ditt liv att hjälpa 1 person om året, jag lovar att du kommer att bli uppskattad i din omgivning.
Dina anteckningar kanske du gör om till en bok som läses av massor av människor och där boken ger dem en liten knuff som en snöboll som rullar och blir större och starkare.

Även svart innehåller vitt.
Det finns alltid ljus i ett mörkt rum, det tar bara en stund att upptäcka det.

/ X

2006-12-15 @ 09:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback