När livet går vidare, blir det hett.

När livet går vidare, och man är fri, blir allt så mycket hetare.

Jag sitter nu, och funderar på hur många lögner man egentligen har gått på.
Hur många lögner man har fått höra, men som man trott har vare sanning.
Jag vet några jag fått höra dom senaste veckorna iaf, men konstigt nog
så känner jag mig inte lurad. Vi har funderat på, du o jag,
om vi kanske skulle testa igen under några veckor nu.
Vi skulle inte vara med någon, vi lovade varann.
Vi höll båda på o gulla med andra, de vet vi båda om,
lika mycket som vi höll på o gulla på med varann.
Och sen hände ett strul när du var ute o drack på Hullsta,
du sa att du ångrade dig svinmycket att du strula med henne.
De rörde inte mig i ryggen, så mycket som de verkade då.
Jag har känt de nu. Och varför gjorde de inte de? Vi skulle ju kanske
testa igen? Jag insåg, bara några dagar efter de, att jag älskade inte dig längre.
De skrämde mig, men kändes ändå som en lättnad på något sätt.
För jag visste ju att vi två inte funkar tillsammans.
Men ändå sov jag hos dig förra lördagen, visst, de var jättemysigt o få sova med dig igen.
(Men jag har funderat på om de var mysigt att få sova med någon, eller om de var just dig.)
Du sa då att du älskade mig, de enda jag sa var okej .. Och de var de enda jag kunde säga.
Jag kunde inte säga desamma till dig, för dom känslorna försvann för längesen.
De finns nu bara några jobbiga känslor kvar, som jag hoppas snart försvinner.
De känns konstigt, men en lättnad, att äntligen veta att det inte blir något.
De var ju som förutspått. Och nu går livet vidare, som de egentligen gjorde för längesen.
Och nu ska jag ta vara på det. Slippa känna mig fängslad.
Tack för de bra dagarna, och förlåt, men de är riktigt skönt att inte älska någon längre.

De var en lögn när du sa att du ångra dig
så mycket att du strulade med henne va?
Med tanke på att du gjorde om de igen, ihelgen.

Nu är jag fri, livet går vidare, och det har börjat riktigt bra och riktigt hett (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback